Witajcie.
Zauważyłem że mam problem z płynna regulacją temperatury w aucie.
Klimatyzacja w zasadzie działa na dwóch poziomach w ustawieniu low - 28 stopni leci jedynie maxymalnie zimne powietrze i to bez względu na jaka wartość ustawiam.
Dopiero gdy ustawię temp na max wentylator wchodzi na max obroty i leci gorące powietrze.
Czy jest w trybie auto czy manual bez względu na ustawioną temperature chłodzi a na max po prostu grzeje
Jeżeli koledzy mieli by jakieś sugestie? może jakiś czujnik? Zaznaczę iż to samo dzieję się dla kierowcy i pasażera.
Jako że problem był ponad moje możliwości
Oddałem dziś samochód do ASO wstępna diagnoza delikatnie mnie przeraziła.
Otóż stwierdzono iż do wymiany jest Panel klimatyzacji.. koszt u nich uwaga 1800 zł...
Cena wysoka ale jak trzeba to trzeba jednak idąc dalej na allegro taki Panel mozna kupić za 150 zł a w toruniu znalazłem za 80 plnów pytanie jak wygląda wymiana?
A specjalistą nie jestem ale nie do końca chce mi się wierzyć ze ten element jest za to odpowiedzialny ale proszę o wypowiedź kogoś bardziej obeznanego.
Czy konieczne jest wprogramowanie czegoś do samochodu, czy mogę wymienić to sam bo z tego co widzę jest to proste!!
w sumie wymiana to 4 śrubki, do tego basic settings - nacisnąć jednocześnie AC+nawiew na twarz i już.
warto mieć kompa, ale niekoniecznie - do sprawdzenia, czy jakieś błędy nie występują
tak, ceny ASO... dlatego pewnie w Octavii 4 już żarówki będą komunikowały się po magistrali CAN/LIN i będzie wymagana autoryzacja wymiany w serwisie.
poza tym wszystko się zgadza w tym, co napisał Enriquez, żadne rocket science, tylko dobrze jest wymianę przeprowadzać na wyłączonym zapłonie - mniej błędów w sterowniku będzie
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
LUKASZ_diy, przy pierwszym podejściu diagnostykę przeprowadziła pani Marzena, kierowniczka działu office warsztatu.
Jeśli ma to działać na zasadzie takiej, że specjalista od diagnostyki komputerowej w tym warsztacie jest w pracy we wtorki i piątki, to może dobrym pomysłem jest zmienić warsztat na inny.
Czy państwo w ogóle podlaczyli samochód do systemu diagnostyki? Czy popatrzyli się na niego i stwierdzili: nie działa, dziwne
LUKASZ_diy, jak każdy sterownik w tym samochodzie - ma mikrokomputer jednoukladowy i ma pamięć ROM i pamięć RAM i ma magiczne coś w tych pamięciach - oprogramowanie.
Dobrze byłoby jednak najpierw zobaczyć listę błędów, jakie sterownik climatronic sobie zapisał w swoim pamiętniku. (sterownik AutoHVAC, funkcja kody błędów)
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Własnie tak przypuszczam że mogła się Pani z Księgowości podłączyć pod auto
Ponoć jeden z elektryków jest na urlopie a najbliższy termin jest we wtorek.
Zobaczymy bo to tylko wstępna diagnoza ale przez jazdę z tą klimą dorobiłem się zapalenia krtani i ledwo co mowie
Niestety ja sam nie dysonuje sprzętem do diagnostyki więc opiera sie głównie na aso ale jak trzeba wydać 2700 tak to uaktualniona cena sterownika to już człowiek zaczyna się pukać w głowę i mówić przecież to ma już 6 lat!!!!!
Już skuteczniejsze byłoby podjechać do jakiegokolwiek łebka trudniącego się naprawianiem aut przez kasowanie błędów i stwierdzenie: odczytaj mi kody błędów panelu climatronica i zapisz mi je grzecznie na kartce albo wyślij mailem. :twisted:
[ Dodano: Sob 12 Lip, 14 12:09 ]
W Wawie paru jest, co na spoty ze swoimi VCDS-ami przyjeżdżają (psychole jacyś, ja nie rozumiem po co.... przyjeżdżać bez :-D )
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
LUKASZ_diy, Ja na twoim miejscu nie mając dostępu do VCDS-a najpierw bym spróbował tej opcji klik czyli to co podpowiada robreg tylko w wydaniu forumowym .
LUKASZ_diy, jak bym miał wydać tyle kasy to znalazłbym inny warsztat lub podjechał do kogoś z forum np. krzynol bo najbliżej chyba na dodatek na pewno ma taki panel na miejscu tzn. w swoich zbiorach i można by zrobić podmiankę i byłoby wiadomo. Od Ciebie to niecałe dwie godz. drogi no może nawet 1,5 h ale jeżeli to panel to ile kasy w kieszeni
Komentarz